5 idei din podcastul ProptechBuzz cu Irina Constantin, CEO VAUNT
Luna aceasta, co-fondatoarea și CEO VAUNT, Irina Constantin a discutat în cadrul unui podcast recent marca ProptechBuzz despre parcursul VAUNT, ce înseamnă să construiești un startup boostrapped, lecții învățate și planuri de viitor. Podcastul este disponibil pe YouTube, iar cele mai importante idei de reținut le puteți găsi și în acest articol:
1. Identificarea unei nevoi neexploatate
VAUNT a luat naștere dintr-un proiect de dezvoltate a unui ERP personalizat pentru un dezvoltator imobiliar rezidențial. Am recunoscut o nevoie pe piață, în special pentru oamenii de vânzări care sunt implicați în atât de multe procese diferite, de la marketing până la deplasarea efectivă pe șantiere. Am căutat o modalitate de a-i ajuta să urmărească tot ceea ce făceau. A fost foarte important pentru noi să înțelegem modul lor de gândire și să introducem elemente de gamification pentru a ne convinge clienții să folosească platforma.
Acum, folosing VAUNT, dezvoltatorii imobiliari pot desfășura campanii de marketing, pot urmări clienții potențiali și pot colabora cu bănci și investitori — totul dintr-un sistem centralizat. Platforma a crescut de atunci și își propune să devină un instrument integrat de vânzări și marketing în imobiliare rezidențială, fiind folosită de 75 de clienți care administrează peste 20.000 de active.
2. Cum să reușești ca startup bootstrapped
Este esențial pentru clienți să aibă încredere în soluția pe care o oferi și să se știe că poți aduce inovație în afacerea lor.
VAUNT a fost lansat la sfârșitul anului 2020, ajutând dezvoltatorii să eficientizeze procesele de vânzare din momentul în care primesc autorizația de construire, până la predarea proiectului, și am reușit să devenim profitabili fără investiții externe.
Am reușit acest lucru prin facturarea clienților din prima zi, deoarece știam de ce are nevoie piața și de ce aveau nevoie dezvoltatorii. Am folosit strategii de marketing creative, cum ar fi campanii de 3$ pe Facebook (spre deosebire de alte platforme, pe care nu le folosesc potențialii noștri clienți).
3. Construiește o companie valoroasă gândită să scaleze, din prima zi
Este responsabilitatea unui fondator să construiască o companie care să aducă valoare și să ofere un produs util, indiferent dacă sunt sau nu bootstrapped.
Scopul nostru încă de la început a fost să construim o companie globală, din prima zi. Ne-am propus să construim o infrastructură pentru o companie menită să se extindă – ceea ce poate economisi bani. Scopul final al VAUNT este de a deveni un ecosistem pentru procesele de vânzare în industria rezidențială.
De asemenea, am vrut să construim o companie unde colegilor noștri să le placă să lucreze și în care clienții – și chiar potențialii clienți care nu ajung să semneze cu noi – simt că primesc ceva valoros în urma interacțiunii cu noi.
4. Ce presupune colaborarea cu un Strategic Advisor
Este important să știi de ce are nevoie startup-ul de la un Strategic Advisor. Această persoană ar trebui să aibă abilități și capacități pe care nu echipa nu le are, pentru a face față mai bine provocărilor.
Pentru noi, aducerea lui Joe Mathew în VAUNT a fost motivată de experiența sa vastă și de cât de bine ne înțelege business-ul. Joe joacă un rol esențial în a obține mai multă claritate și în procesul de scalare în SUA.
Mai multe detalii despre colaborarea cu Shijo (Joe) Mathew aici.
5. Ce am învățat construind o companie fără finanțare externă
Observă tiparele. Este greu să obții primii bani ca startup, nu cunoști încă clientul ideal. Totuși, după un timp, este important să cauți modele repetitive și să începi să replici lucrurile care funcționează.
De asemenea, vorbește cu alți fondatori. Învață din lecțiile, procesele și greșelile lor.
Nu lăsa o greșeală să te paralizeze. Mai ales atunci când sunt bootstrapped, mulți fondatori sunt speriați de greșeli. Dar dacă îți asumi riscuri, nu poți crește. Vezi ce funcționează, profită de asta, asumă-ți riscuri.
Planuri pentru VAUNT
Viziunea pentrui VAUNT se extinde dincolo de îmbunătățirea proceselor de vânzare. Noul nostru produs, VAUNT Market, facilitează tranzacțiile imobiliare internaționale, conectând dezvoltatorii și investitorii din întreaga lume. Ne propunem să simplificăm investițiile imobiliare pentru toate părțile interesate prin suport personalizat și automatizări inteligente.
Vrem să facem procesul cât mai ușor posibil. Ne concentrăm pe creșterea companiei în SUA, pe organizarea de evenimente și pe construirea unei comunități puternice în jurul produsului.
În ceea ce privește tehnologia, am început deja să integrăm mai multe tehnologii inteligente, automatizări, AI, pentru a eficientiza acele sarcini repetitive.
De asemenea, vrem să venim în ajutorul altor persoane din ecosistemul startup-urilor, care doresc să se mute din Europa în SUA, de exemplu. Vrem să dăm înapoi și să ajutăm alți fondatori și echipe.
O provocare pentru fondatori
Creează un document cu viziunea pentru startup-ul tău, dar și un document post-mortem – de ce a murit business-ul? Ce s-a întâmplat, ce ai greșit? Derulează înapoi a afla ce nu știi că nu știi și găsește oamenii potriviții care să te ajute să rezolvi problemele pe care le-ai identificat.