De ce este România o opțiune bună pentru investiții, tendințe și digitalizarea în piața rezidențială cu Bogdan Bălașa, General Manager HILS Development
Bogdan Bălașa este General Manager al HILS Development, unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari din România, care își propune să construiască noi comunități, în timp de promovează accesul la un trai de calitate pentru cât mai mulți locuitori. În prezent, HILS are 6 proiecte rezidențiale lansate, un orizont de proiecte planificat pe 20 de ani și și-a asumat public livrarea a 1000 de locuințe pe an.
HILS este și unul dintre partenerii VAUNT, iar astăzi ne bucurăm să împărtășim mai multe din viziunea și planurile lor prin intermediul acestui interviu cu Bogdan Bălașa:
Cum se dezvoltă piața rezidențială în România? Ce trenduri vedeți și ce caută cumpărătorii?
Asistăm la un proces de maturizare a pieței rezidențiale din România, atât din perspectiva nivelului tot mai crescut de informare și educare a cumpărătorilor, cât și a nevoii de profesionalizare tot mai mare în rândul dezvoltatorilor imobiliari.
Cumpărătorii sunt mult mai interesați de proiectele rezidențiale integrate, de tip mixed-use, cât mai bine conectate la o infrastructură de transport și servicii conexe care să le asigure o calitate a vieții cât mai ridicată.
Ce face România o opțiune bună de investiții în rezidențiale, atât pentru localnici, cât și pentru străini?
Gradul de accesibilitate a achiziției reprezintă principalul avantaj de care încă se bucură piața rezidențială din România și, personal, cred că va rămâne la un nivel atractiv și în următorii 3-5 ani.
De asemenea, randamentele investiționale sunt superioare altor randamente din zona Europei centrale și de est, iar acești doi factori principali fac ca investițiile în domeniul imobiliar și în special rezidențial, să fie pe primul loc în topul preferințelor plasării capitalului economisit.
Important de subliniat este și faptul că orașele mari, în special București, încă dispun de terenuri libere având suprafețe generoase, bine amplasate, ce pot da naștere unor viitoare proiecte imobiliare mixed-use de regenerare urbană.
V-ați asumat public livrarea a 1000 de locuințe livrate/an. Ce v-a făcut să declarați public acest obiectiv ambițios?
Am atins acest standard de eficiență extrem de ambițios cu ajutorul unei structuri interne foarte bine organizate și coordonate, atât în ceea ce privește echipa de construcții, cât și în departamentele suport de la birou.
Această asumare publică are rolul de a transmite încrederea pe care HILS Development o are în potențialul de dezvoltare a pieței rezidențiale din România. Estimăm un deficit de locuințe noi, atât din punct de vedere numeric, cât și calitativ, în regiunile cele mai importante de dezvoltare din țară, începând, bineînțeles, cu zona metropolitană București-Ilfov.
Ce impact credeți că are digitalizarea în industria rezidențială? Ce procese beneficiază cel mai mult de digitalizare?
Digitalizarea începe să transforme din ce în ce mai mult industria rezidențială care, prin natura ei, este mai rezistentă la acest proces decât alte domenii.
La HILS Development, am implementat începând cu acest an, o soluție software ERP care integrează activitatea tuturor departamentelor într-un singur loc, având ca scop final urmărirea cu o acuratețe mult mai mare a obiectivelor de business ale companiei la nivel general, cât și a fiecărui proiect rezidențial individual.
În organigrama HILS, există un departament de digitalizare și implementare software coordonat de un CIO (chief information officer), cu obiectivul de a identifica și implementa soluții digitale și de automatizare a proceselor ce cresc semnificativ eficiența pe anumite paliere.
Un exemplu de digitalizare performantă, pentru noi, este interfața de lucru de tip CRM pentru echipa de vânzări și platforma online de gestionare a facturilor lunare de plată post recepție apartamente.
De ce ați ales VAUNT și cum vă ajută în practică?
Soluția VAUNT ne-a fost recomandată de unul din consultanții cu care am colaborat la începutul dezvoltării proiectului rezidențial mixed-use HILS Pallady în anul 2019.
VAUNT ajută consultanții de vânzări să gestioneze cât mai eficient lead-urile provenite din diversele canale de promovare pe care le accesăm.
Pentru departamentul de vânzări, VAUNT este foarte util în ceea ce privește procesul de follow-up al unui lead calificat, detaliile ofertării înainte de tranzacție, transmiterea informațiilor de prezentare ale produselor HILS, setarea unor termene de tip reminder și notarea feedback-ului primit, toate aceste aspecte având ca scop final gestionarea cât mai calitativă a interacțiunii cu un client potențial.
Departamentul marketing este, de asemenea, foarte interesat de informațiile prezentate în VAUNT pentru a măsura eficiența diferitelor canale de promovare folosite și a recalibra în permanență campaniile aflate în desfășurare.
Mai multe detalii despre HILS Development sunt disponibile aici.